Bij Buro Barabas werken we met ons creatieve team aan de vetste animaties voor klanten die met hun verhalen een stap nemen richting een socialere, duurzamere of veiligere toekomst.
de boodschap
Krachtige visuele content gaat niet alleen over hoe iets eruit ziet, maar juist over het creëren van treffende communicatie. Wat wil je nu echt vertellen? Wat wil je dat er gebeurt als jouw boodschap bekeken wordt? We gaan met je in gesprek om je boodschap ‘klein’ te maken. Alles wat minder relevant is, filteren we eruit zodat alleen de kern overblijft. Vanuit hier kunnen we ideeën de vrije loop laten om een goed verhaal neer te zetten.
Wil jij alvast jouw boodschap zo klein mogelijk maken? Stel dan hier snel je briefing samen en dan doen wij de rest.
script
Bij het schrijven van een script maken we de boodschap zo klein en simpel mogelijk. We filteren alle irrelevante stof uit en gieten dit in een verhaal of situatie waarin de probleemstelling en oplossing centraal staan. We werken met copywriters die speciaal schrijven voor animatie.
Wil jij alvast jouw boodschap zo klein mogelijk maken? Stel dan hier snel je briefing samen en dan doen wij de rest.
storyboard
Bij dit onderdeel gaat het om het visueel narratief. Tijdens het schrijven van het script denken we dus ook aan wat we hierbij willen uitbeelden. Beeld en tekst zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden bij het maken van een animatie. Of het nu gaat om een social short of een uitleganimatie, een storyboard wordt altijd getekend om een goed beeld te krijgen van wat we gaan maken.
styleframes
Een paar shots of elementen van de animatie werken we alvast uit in illustratie (dus in kleur en vorm) om met de klant te bepalen of we op de goede weg zitten. Zo creëren we samen een mooi uitgangspunt voor de gehele uitwerking.
animatic
Door het storyboard in beweging te zetten kunnen we zien welke shots wel of niet nodig zijn, de juiste timing bepalen en eventueel het script en storyboard aanscherpen waar nodig. Omdat het illustreren en animeren veel tijd in beslag neemt, willen we hier zoveel mogelijk op voorsorteren.
voice over
De stemacteur wordt gebriefd op intonatie, timing en de juste tone of voice. Dit is dus wat anders dan ‘gewoon oplezen wat er staat’. Het zorgt voor een extra laag aan de beleving.
illustreren
De stemacteur wordt gebriefd op intonatie, timing en de juste tone of voice. Dit is dus wat anders dan ‘gewoon oplezen wat er staat’. Het zorgt voor een extra laag aan de beleving.
animeren
De shots die geïllustreerd zijn kunnen nu worden geanimeerd. Dit proces neemt veel tijd in beslag, en daarom zorgen we altijd voor een goed plan en zal de animatic in elk geval helpen om focus te houden op het geheel.
sound design
De stemacteur wordt gebriefd op intonatie, timing en de juste tone of voice. Dit is dus wat anders dan ‘gewoon oplezen wat er staat’. Het zorgt voor een extra laag aan de beleving.