Bij iedere animatie kijken we verder dan alleen de productie. Door actief met je mee te denken in de communicatie en samen te kijken naar je doel. Wij zijn een nieuwsgierig volkje!
Om je op weg te helpen, hebben we ons aanbod gecategoriseerd in behoeftes. Wil je een lastig onderwerp uitleggen aan je doelgroep? Of je nieuwe product lanceren met een knetter van een promo?
WE GOT YOUR BACK!
branding
idents
motion guidelines
logo animatie
marketing
social short
campagne
presentatie
video ads
storytelling
awareness
product promo
company story
statement
encourage
explaining
uitleganimatie
instructie
infographic
web animatie
Branding
Je identiteit is belangrijk. Je merk is meer dan het product alleen. Hoe onthouden mensen je product? Wat voor gevoel hebben ze erbij? Ook in je bewegende content (motion) is het belangrijk dat het precies uitstraalt wat bij het product en de doelgroep past. Hier hoort de juiste motion design bij en dus ookMOTION DESIGN GUIDELINES. Natuurlijk valt hier ook logo animatie, Idents (voor tv of online video content) of je brand video onder!
marketing
Nu is de tijd om te SHINEN! Tussen al dat online tumult wil je gewoon opvallen met jouw product of service. Laat mensen jouw product ervaren, voordat ze het hebben gekocht! Jouw klanten kunnen maar een eerste keer kennismaken met jouw product dus post een saaie tekst en slechte foto begin met een BANG!
storytelling
Bij deze vorm van animatie gebruiken we storytelling om mensen echt te verbinden met jouw onderwerp. Door mensen bewust te maken, ‘awareness’ te creëren. Met de juiste tone-of-voice en op maat gemaakte animatiestijl zorgen we ervoor dat we de juiste snaar raken. We doen onderzoek naar de doelgroep en boodschap en ontzorgen op het gehele proces: van het schrijven van het script tot het allerlaatste afsluitend geluid.
explaining
Deze vorm heeft online vele namen. Uitleganimatie, explainer video of zelfs explainimation. Dat laatste lijkt ons een beetje te vergezocht en dat moet je ironisch genoeg effe uitleggen. Het is belangrijk dat de animatie 1 boodschap, 1 doel en 1 doelgroep heeft en het uitgangspunt eigenlijk vooral informeren is. Informatie over een nieuwe tool, werkwijze of uitleg over hoe iets werkt in de wereld. Bijvoorbeeld, hoe regen ontstaat of wat is het verschil tussen een Solar Electric Vehicle en een normale Electric Vehicle?
instruction
Klanten hebben iets bij je gekocht, maar dan begint de juiste klantenservice pas echt. Ideaal om een accurate stap voor stap instructie te geven is de instructievideo. Zo voorkom je veel vragen en tackel je dus al die telefoontjes en mailtjes die je normaliter moet beantwoorden. Of het nu 2D of 3D is, met de instructievideo geef je jouw klanten een extra goede service.
waarom animatie goed werkt
Vraag jezelf eens af, ‘hoe lang ben ik bezig met het uitleggen van wat ik doe?’ Steeds opnieuw pitch je jouw verhaal. Wat voor product je hebt of wat voor service je verleent. Hoe het werkt of wat het oplost. Met een animatie hebben mensen meteen een beeld van wat je bedoelt. Niet meer steeds opnieuw je verhaal doen, maar even een minuutje mensen meenemen in een kort en krachtig verhaal dat al helemaal is uitgedacht. Met een duidelijk begin, midden en eind. Dat de juiste toon zet en verwarring voorkomt. Ondertussen ga jij even koffie halen. En als je terugkomt heeft de klant een duidelijk beeld, zodat je alleen nog maar jouw enthousiasme hoeft te tonen. DONE DEAL!
brand video
Een brand video is een duidelijk verhaal waarin je mensen kort en krachtig kennis laat maken met jouw brand. Waar je voor staat en waar je voor gaat. Je missie, visie en natuurlijk heel duidelijk je product of dienst.
Hoe onderscheid jij jezelf van concurrenten? Waar kunnen mensen jou voor bellen? Waarom zouden mensen bij je willen werken? Dit zijn vragen die we stellen wanneer je een brand video bij ons afneemt, dus vul die vragen alvast in!