Er komen vaak algemene, maar essentiële vragen kijken bij het maken van een animatie. Uiteraard kunnen we alle vragen voor je beantwoorden. Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je een vraag die hier niet bij staat? Stel deze aan ons en je krijgt snel een reactie terug. Ook maken we desgewenst vrijblijvend even tijd om te sparren over je vraag of behoefte.
Animatie is medium om verhalen tot leven brengen in bewegend beeld en geluid. De mogelijkheden zijn onbeperkt, want we kunnen letterlijk creëren wat we willen. We kunnen jouw verhaal precies overbrengen zoals jij het bedoelt en ontwerpen altijd een unieke stijl op maat. Zo kun je jouw doelgroep in een korte tijd iets uitleggen, enthousiasmeren, overtuigen of raken.
We richten ons vooral op het gebied van 2D motion graphics. Motion staat voor beweging en Graphics voor beeld. Deze bewegende content kunnen we vrijwel voor alle digitale kanalen op maat maken. We zijn sterk in het maken van opvallende content voor online campagnes en kunnen je (online) visuele communicatie een flinke boost te geven. Denk aan een volledige uitleganimatie op je website, een social media promo, losse motion graphics om de pagina’s van je website aan te vullen of logo animatie.
Denk maar even aan de volgende vraag. Wat kost een huis? Dat ligt er natuurlijk aan wat voor huis. Dit geldt dus ook voor onze content creaties. Het hangt natuurlijk sterk af van de uren die we in het project stoppen. Bij een vooraf afgesproken budget kunnen we samen kijken welke mooie creaties we kunnen maken. Maar dat we nooit op kwaliteit zullen inleveren, staat als een huis.
Ben je toch nieuwsgierig naar de kosten, maar geen zin om eerst een vrijblijvend oriëntatiegesprek aan te gaan? Dat snappen we, en dat kan! Stuur dan via ons contactformulier een korte beschrijving van wat je voor ogen hebt, het liefst met een link naar een voorbeeld video, en dan maken we een korte begroting voor je op. Gewoon op de mail, zonder offerte.
Eerst willen we weten wat het doel is van de animatie, en of dit haalbaar is binnen de beoogde deadline. We besparen in elk geval niet op kwaliteit, maar liever op onnodige iteraties. Ook blijven we met je in contact bij iedere stap in het designproces. Bij een uitleganimatie van één minuut moet je denken aan een doorlooptijd van vier tot acht weken, afhankelijk van de complexiteit van de technieken die we gebruiken. Heb je een krappere deadline? Spoedklussen zijn ook mogelijk.
Voor kortere content zoals social animaties van 15 seconden kunnen we binnen een week een mooi eindresultaat neerzetten. Maar, we houden niet van afraffelen en leveren geen half werk. Als het niet realistischer haalbaar blijkt, geven we dit ook zeker aan.
Dat we naar je luisteren. Als het goed is, weet je al wat we doen wanneer je bij ons aan tafel zit. We besteden deze kostbare tijd liever in het ontdekken van wat jij zou willen bereiken met onze hulp. Door alles goed in kaart te brengen, kunnen we hierna een mooi passend voorstel schrijven. Vaak komen we ter plekke al met ideeën of willen we je even een gaaf filmpje laten zien. Geloof me, dit is uit puur enthousiasme. En een beetje de schuld van onze lekkere koffie.
Als storytellers schrijven we liever zelf het verhaal, omdat we gespecialiseerd zijn in schrijven voor animatie. Maar als er al een voorzet is gemaakt, betekent dit dat er al is nagedacht over het verhaal. Dit kan helpen om de doorlooptijd te beperken en dus sneller tot een eindresultaat te komen. Als wij ruimte voor verbetering zien, geven we dit aan. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat het script te lang is, of dat er teveel informatie in zit. We geven graag advies om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen. Niet om de wijze professor uit te hangen.
Niet op zoek naar de antwoorden op de meest gestelde vragen? Misschien wil je meer weten over onze verschillende animaties, zoals een uitleganimatie, social animatie, logo animatie of web animatie? Of bekijk onze cases hier.